چاپ استیکر-چاپ وینیل

چاپ استیکر-چاپ وینیل

چاپ استیکر-چاپ وینیلReviewed by Admin on Feb 13Rating:

چاپ وینیل(چاپ استیکر)

چاپ وینیل چیست؟

در ساده ترین شکل،چاپ وینیل شامل استفاده از ماشینهای چاپ جوهر افشان با فرمت عریض برای باز تولید تصاویر بر روی رولهای خود چسب پی وی سی میباشد.این رولها برای دریافت جوهر و امکان چاپ تصویر با وضوح بالا به طور ویژه پوشش داده شده اند.

صنعت چاپ دیجیتال در ۲۰ سال گذشته دستخوش تغییرات عظیمی شده است و پیشرفت فناوری قابلیت های بیشتری را نسبت به گذشته فراهم کرده است،در بیشتر موارد چاپ دیجیتال وینیل اکنون جایگزین چاپ روی صفحه شده است و چاپ با فرمت عریض نیز به جریان اصلی تبدیل شده است، زیرا دیگر فرایند گران قیمت و پیچیده سابق نیست . اکنون از چاپ وینیل نه تنها در تبلیغات بلکه بدلیل قیمت ارزان و در دسترس بودن جهت تزئینات نیز استفاده می شود .

برند های صنعت دیجیتال در زمینه تولید ماشین های دیجیتال از رولند ،موتو ، میماکی ، اپسون ،فوجی ژاپن تا شرکت های اروپایی همچون اگفا و… با ارائه تکنولوژی های هایتک این صنعت را هر سال متحول میکنند. در زمینه تولید وینیل خام هم برندهای معتبری از اورافل المان،مک تک بلژیک  تا تری ام و… با بالاترین استاندردها در این زمینه پیشرو میباشند .

آنچه ما را ارائه میدهیم

در این مجموعه با کیفیت بسیار بالا با رزولویشن های ۱۴۴۰ در ۷۲۰ نقطه در اینچ و با ماشینهای ژاپن وینیل ها چاپ می شود و با استفاده از جوهر های شرکت مارابو المان و تکنولوژی ECO SOL MAX3 رنگهای درخشان و با ماندگاری بسیار بالا در برابر اشعه خورشید ارائه میگردد.

چاپگر ما غیر از استفاده از ۴ رنگ اصلی با رنگهای کمکی لایت سایان و لایت مجنتا و لایت بلک تصاویری خاص و چشم نواز و طبیعی تولید میکند.

رنگ های مورد استفاده در برابر اشعه یووی تا مدت حداقل ۵ سال دوام دارند.

بعد چاپ استیکر با سلیقه مشتری استیکر ها لمینت میشوند به صورت مات یا براق که از چاپ در برابر خط و خش محافظت میکند.

در صورتیکه بخواهید استیکر های چاپ شده به شکل های خاص برش داده شوند ما این کار رو با دستگاه کاتر پلاتر بسیار پیشرفته پس از چاپ انجام میدهیم تا جلوه بصری بیشتری برای مخاطب بوجود اورد

در این مجموعه قابلیت چاپ ۹۹ درصد رنگ های پنتون مخصوص چاپ SOLID COATED قابل اجرا میباشد

بدلیل استفاده از نرم افزار بروز مخصوص چاپ و پروفایل سازی چاپ ها با کوچکترین تغییر رنگی (علی الخصوص در رنگهای طوسی) انجام میپذیرد

ما این توانایی را داریم با استفاده از جوهر نقره ای رنگهای چاپ نقره و متالیک رو نیز با هزینه بیشتر انجام دهیم

فیلم های وینیل به طور کل به دو دسته تقسیم میشوند وینیل های مونو مریک و پلی مریک

فیلم های مونومریک حالت کشسان کمتر و نصب راحت تری دارند و طول عمر مفید انها ۳ سال است و قیمت های اقتصادی تری دارند
فیلم های پلی مریک حالت کشسان بالایی دارند و طول عمر بالاتری تقریبا بین ۴ تا ۷ سال دارند و بیشتر برلای کاور ماشین و کارهای لوکس مناسب میباشند و تنها نصاب های حرفه ای بدلیل کشسان بودن بالا و حالت پذیری توانایی نصب انرا دارند

چاپ استیکر شیشه ای

چاپ روی وینیل های شفاف به ۲ روش صورت میپذیرد

در صورت نیاز زیر طرح اصلی از رنگ سفید استفاده میشود تا در جاههایی که وینیل قرار است چسبانده شود اگر رنگ های تیره وجود دارد چاپ دیده شود و محو نگردد

این رنگ که اصطلاحا رنگ پنجم است باید به صورت وکتور به چاپخانه ارسال شود

در حالت بعد پوشش رنگها بدون رنگ سفید تا حدی بالا رود که بدون تغییر رنگ در جاهای شفاف، چاپ با جلوه بالا بدون کم رنگ شدن دید داشته باشد. به این نکته دقت کنید این حالت فقط مناسب شیشه های کاملا شفاف است.

نحوه ارسال فایل

فرمت های مناسب برای چاپ استیکرCDR.PDF.EPS.TIFF.JPEG با رزولیشن ۳۰۰DPI میباشد

 

توضیحات تکمیلی

متاسفانه در بازار ایران با دادن اطلاعات اشتباه به مشتریان بابت اینکه چاپ یووی برتری داره نسبت به اکوسالونت تبلیغ میکنند کیفیت هر کدام  از این چاپ ها به ماشین چاپ ،کاغذ و جوهر مورد استفاده بستگی دارد. چاپ یووی در زمینه چاپ عکس بدلیل برجسته بودن نسبت به چاپ اکو سالونت ضعف دارد اما بدلیل خش ناپذیری دارای برتری نسبی به اکوسالونت میباشد.

یکی از ضعفهای چاپ استیکر استفاده چاپخانه ها از هدهایی که دارای بندینگ و تولید خطوط موازی و سفید روی کار میباشند در ایران است

اکثر ماشینهای چاپ موجود در ایران حتی پرینترهای ژاپنی بدلیل کالیبره نبودن رنگ و پروفایل سازی (ICC PROFILES)رنگهای طوسی و خاکستری رو با شیدهای اشتباه چاپ میکنند.و پس از چاپ مشکل را مربوط به فایل مشتری مربوط میکنند،در صورتیکه اگر فایل مشتری ۳۰۰ دی پی ای واقعی باشد  و با ی مانیتور تنظیم شده با(X-RITE) بر پایه چهار رنگ اصلی،چاپ واقعی رنگها تا ۹۰درصد واقعی نشان داده خواهد شد. البته استاندردهای بین المللی تعریف شده روی مدیریت رنگ از طرف نرم افزارهای ریپ(COLOR MANAGEMENT) تاثیر در خروجی نهایی خواهد داشت.

به امید روزی که در ایران کیفیت بر کمیت و قیمت تاثیر بگذارد و استاندرد های اولیه چاپ رعایت شود و پیشرفت در این زمینه حاصل شود.

تماس با ما
تماس با ما تماس با ما تماس با ما