چاپ و برش همزمان انواع لیبیل

نگاهی به نرم افزارهای برداری

نگاهی به نرم افزارهای برداریReviewed by کیمیا on Jan 30Rating: 5.0نگاهی به نرم افرارهای برداریاولین خاصیت نرم افزارهای این دسته خاصیت برداری بودن آن ها است. هر انچه از پایه در این گروه از نرم افزارها ترسیم شوند مبتنی بر اصول برداری یا ریاضی است. مثلا برای یک خط منحنی نرم افزار از یک فرمول برای ترسیم استفاده می کند.در این فرمول نقطه ابتدا وانتهای خط در محور مختصات در نظر گرفته شده و خطی میان دونقطه ترسیم می شود. رنگهای به کار برده شده در سند از طریق کدگذاری های مختلف به طرح اعمال می شوند.

نرم افزارهای برداری

اولین خاصیت نرم افزارهای این دسته خاصیت برداری بودن آن ها است. هر انچه از پایه در این گروه از نرم افزارها ترسیم شوند مبتنی بر اصول برداری یا ریاضی است. مثلا برای یک خط منحنی نرم افزار از یک فرمول برای ترسیم استفاده می کند.در این فرمول نقطه ابتدا وانتهای خط در محور مختصات در نظر گرفته شده و خطی میان دونقطه ترسیم می شود. رنگهای به کار برده شده در سند از طریق کدگذاری های مختلف به طرح اعمال می شوند.

با بررسی این  تعاریف خواهید دید که همه چیز  از طریق فرمول و کد نویسی در این نرم افزارها انجام می شود.به همین دلیل تغییر اندازه تاثیری در کیفیت خطوط  ترسیم شده در سند ندارد.به این خاطر طراحی آرم یا تصویر سازی هایی با جزئیات مختلف در محیط  این نرم افزارها انجام می شود تا درصورت تغییر اندازه آنها در زمان ارائه کار از یک کارت ویزیت تا  یک بیلبورد تبلیغاتی کیفیت خروجی یکسان بماند. در ضمن حجم اسناد ذخیره شده در نرم افزارهای برداری بسیار کمتر از نرم افزارهای پیکسلی است.

در مقابل تمام مزایای گفته شده این دسته از نرم افزارها معایب خاص خود را دارند. امکان اصلاح نور یا رنگ تصاویر وارد شده در این نرم افزارها بسیار کم است. برای مثال مانند فتوشاپ نمی توانید قسمتهای دلخواه مورد نیاز را انتخاب وکنتراست آن را تغییر دهید. یکی دیگر از معایب این نرم افزارها گستره کمتر فایل های آن ها است. برای نمونه فایل های CDR از برنامه برداری کورلدراومخصوص همان نرم افزار است. اگر بخواهید فایل را در رایانه بدون این نرم افزار باز کنید به مشکل مواجه خواهید شد. این درصورتی است که تصاویر در نرم افرارهای پیکسلی کاربرد بیشتری داشته و برنامه های حمایت کننده تصاویر پیکسلی بسیار گسترده ترند.

کاربرد این نرم افزارها در طراحی لوگو آرم فونت تصویرسازی یا طراحی های کارتونی است.

از نرم افرارهای این گروه می توان به ایلاستریتور ایندیزاین یا کورل دراو اشاره کرد.

تماس با ما
تماس با ما تماس با ما تماس با ما