چاپ و برش همزمان انواع لیبیل

لیبل پشت برچسبدار

لیبل پشت برچسبدارReviewed by سئوکار on Nov 11Rating: 5.0لیبل پشت برچسبدارلیبل پشت برچسبدار لیبل های پشت چسبدار یا خود چسب ، از سه قسمت تشکیل شده است . ( رویه ، زیره ، چسب ) Face material ( رویه ) :رویه ها انواع مختلف دارد و نوع

لیبل پشت برچسبدار

لیبل های پشت چسبدار  یا خود چسب ، از سه قسمت تشکیل شده است . ( رویه ، زیره ، چسب )
 Face material ( رویه ) :
رویه ها انواع مختلف دارد و نوع لیبل را با نام رویه آن می شناسند . در مجموع رویه های مورد استفاده در لیبل ها را به دو گروه کاغذی و فیلم می توان تقسیم بندی نمود که ضخامت آن ها متفاوت می باشد .
۱)انواع کاغذ :
 کاغذ گلاسه : در داخل تولید می شود .
 کاغذ سوپر گلاس : از خارج تهیه می گردد . چاپ پذیری ( printaibility  ) نوع خارجی بالاتر می باشد .
  کاغذ متالایز نقره ای و طلائی : در داخل برای سفارشات خاص قابل تأمین است .
۲) انواع فیلم :
فیلم ها مواد پلیمری هستند و در برابر آب مقاومت زیادی دارند و انعطاف پذیری ( flexibility ) بالائی دارند و در برابر انقباض و انبساط بستر ایستائی خود را حفظ می کنند .
 PE ( پلی اتیلن ) : در ایران نوع بسیار براق و سفید  یا سفید گچی آن مورد استفاده قرار می گیرد و نوع ترنسپارنت آن نیز قابل تهیه در داخل می باشد .این محصول ضد آب ، فوق العاده انعطاف پذیر است  .
 PP (پلی پروپلین ) صدفی : این محصول ضد آب و انعطاف پذیر ی خوبی دارد بیشترین نوع مورد استفاده ی آن ترنسپارنت و رنگ های صدفی و متالایز نقره ای آن می باشد که در داخل کشور قابل تهیه می باشد . .
 back paper  ( زیره )
عموماً از جنس کاغذ می باشد که به وسیله سلیکون پوشش داده می شود تا خاصیت رها کننده یافته و لذا لیبل به سادگی از آن جدا شود . به همین دلیل در ایران به کاغذ سیلیکون معروف است  به رنگ سفید و یا زرد با ضخامت ۶۲ میکرون عرضه می شود و کیفیت آن در تولید بسیار موثر ولی در مصرف محصول تأثیر چندانی ندارد .
 Adhesive  ( چسب )
ضخامت چسب در حدود ۵ میکرون است که جهت لمینه کردن رویه و زیره مورد استفاده قرار می گیرد .
لیبل پشت برچسبدار

لیبل پشت برچسبدار

 انواع چسب ها :
 ۱ ) چسب هاتملت : با پایه ی بنزین ساخته می شود و چسبندگی اولیه خیلی زیاد – سیکل چسبندگی فوری – چسبندگی نهائی قوی مصرف این چسب در زمستان با محدودیت هایی روبرو است چون بایستی در هنگام لیبل چسباندن دمای ظرف حداقل ۵+ درجه ی سانتیگراد و محیط نگهداری لیبل حتماً ۱۵+ ۲۰+ درجه ی سانتیگراد باشد تا چسبندگی به خوبی انجام شود . چنانچه عملیات لیبل چسبانی به خوبی انجام شود از ۱۰- تا ۶۰+ درجه ی سانتیگراد لیبل ایستائی خود را حفظ می کند در غیر این صورت دچار ریزش خواهد شد . در مواردی که لیبل در معرض رطوبت قرار دارد توصیه می شود که از چسب هاتملت استفاده شود تا کارائی بهتری از خود نشان دهد .
۲ ) چسب آکرونال یا اکرلیک : با پایه ی آب ساخته می شود چسبندگی اولیه متوسط ˗ سیکل چسبندگی چند ساعت ˗ چسبندگی نهائی قوی است .
این چسب از نظر بهداشتی و محیط زیست بسیار عالی و در کشورهای خارجی متداول می باشد . و نوع خارجی آن با هر ظرفی سازگاری دارد و مورد رضایت همگان می باشد . ولی نوع داخلی آن برای ظروف PE  ( پلی اتیلن ) رنگی توصیه نمی گردد .
از نظر عملیات تولید و لیبل چسبانی بسیار راحت و سریع می باشد . از ۱۰- تا ۶۰ + درجه سانتیگراد محصولات داخلی و از ۳۰- تا ۱۲۰+  درجه ی سانتیگراد محصولات خارجی ایستائی خود را حفظ می کند
تماس با ما
تماس با ما تماس با ما تماس با ما